25 dagar kvar…

Nu är det knappt en månad kvar innan beräknad födelse och det börjar äntligen bli dags att packa BB-väskan och förbereda här hemma. Alltid skönt att vara ute i god tid så behöver man inte stressa ifall han bestämmer sig för att komma ett par veckor i förväg. Det nya köket kommer om en vecka så då kommer den största delen av renoveringen vara klar tack och lov. Känns skönt att vi hunnit med så pass mycket sedan vi flyttade hit vid årsskiftet så man slipper leva i allt kaos med en liten bebis och en tvååring.

Mycket av det Ellen använde som liten är i fint skick och kan ärvas av junior, behövde egentligen bara komplettera (mest för skojs skull) med några små bebiskläder. Det är nästan omöjligt att hålla sig då man ser hur små och gulliga de är. Några av de få saker vi har beställt är drömvagnen Bugaboo Donkey, en ny fräsch klädsel till babyskyddet samt täcke & kudde till vaggan. Hoppas nu bara att allt hinner komma så det inte drar ut på tiden. Kvar återstår däremot att köpa en ny bil för vår lilla BMW är nog trång som det är med en enkelvagn och en bilbarnstol.

Vi har tagit reda på att vi väntar en liten pojke då vi inte alls kunde (eller ville) hålla oss på rutinultraljudet så nu behöver vi hjälp att komma på ett bra namn till honom. Tycker av någon anledning att det är betydligt svårare att komma på killnamn är tjejnamn. Så kom gärna med förslag, det uppskattas!

inspireramera inspirera mera magbild pojke inspiration loreus
Foto: Angelica Stenberg

18 reaktioner på ”25 dagar kvar…

  1. Jag gillar svenska, äldre namn som inte så många har än.
    Här kommer de.:)

    Herman
    Mandus
    Toke ( ja, ni läste rätt. 🙂
    Gösta
    Ture

    Sen lite mer moderna som:
    Joel
    Elliot
    Seth
    Leonard

  2. Åh så spännande. Jag har 12 veckor kvar till bf nu. Tiden har gått så snabbt!! Vi ville veta vad det var men den lille busen i magen knep med benen och böjde upp fötterna under rumpan på ul så vi får helt enkelt vänta till förlossningen^^ Så vi har diskuterat både tjej och killnamn och först igår kom vi fram till vad det blir för namn om det är en pojke. Tjejnamn visste vi nästan direkt, det står mellan två.. ett som blir tilltalsnamn och ett som blir andranamn, vilket som blir vilket ser vi när vi ser bebisen har vi sagt^^

  3. Vi har förresten kommit fram till namnen Walter Lennart Johnny om det blir en pojke^^ Ett släktnamn (Lennart), mitt favoritnamn (Johnny) som min sambo för övrigt inte alls tycker om men jag är envis, det ska vara med!! och så tilltalsnamn Walter för det var det enda vi kom överens om som vi båda tycker är fint^^ hihi

  4. Hitta hit av en slump,GRATTIS till kommande son.
    Min son heter Waldemar,de tycker jag är fint.
    Här är lite förslag från mig.
    Aron-Casper-Colin-Elis-Elwin-Hampus-Melwin-Oliver-Sixten-Theo-

  5. Robin
    Oliver
    Rasmus
    Anton
    Emil
    Albin
    Ivar
    Daniel
    William
    Niklas

    Jag gillar vanliga namn, så ger lite förslag på de jag gillar bäst =)
    Ska också ha bebis fast i november =)

  6. Nils är utan tvekan mitt favoritnamn, skulle fungera fint tillsammans med Ellen med! Annars är Sixten ett lite mer annorlunda men fint namn

Lämna en kommentar